Przedsiębiorstwa typu dają możliwość prowadzenia badań i rozmów telefonicznych opierając się o własne skrypty do prowadzenia statystyk.
To doskonała szansa dla średnich firm, poszukujących firm zewnętrznych prowadzących takie usługi.Jednak wszystkie polegają na zminimalizowaniu podejmowania złych decyzji w rozwoju firmy lub wprowadzaniu nowych produktów.
Można wyróżnić kilka głównych typów, czy też rodzajów, badań marketingowych. Badania produktu maja na celu zdeterminowanie, czy na dany produkt będzie popyt lub czy popyt na już istniejący będzie się zwiększał.Badania marketingowe ? usystematyzowany proces zbierania obiektywnych informacji i ich przetwarzania podejmowany celem zmniejszenia ryzyka podejmowanych decyzji marketingowych.Pojęcie badań marketingowych jest szersze niż pojęcie badania rynku, a to ostatnie jest ogólniejsze od pojęcia analiza rynku. Umożliwiają one zmniejszenie ryzyka podjęcia błędnych decyzji, a także zdobycia informacji uzupełniających o szansach na sukces oraz umożliwiają uzyskanie informacji pozwalających zidentyfikować potrzeby i oczekiwania konsumenta, tak by oferta firmy mogła te potrzeby i życzenia zaspokoić.