dowiedz się więcej tutaj

W roku 1472 Robert Valturio

dowiedz się więcej tutaj
W roku 1472 Robert Valturio przedstawił opis maszyny wojennej do której napędu wykorzystywany był wiatr na tej samej zasadzie działania co w wiatrakach2.

Również Leonardo da Vinci zajmował się pojazdami napędzanymi bez użycia siły koni3.

Zaprojektował zamknięty woź bojowy, który napędzany był siłą mięśni ośmiu osób znajdujących się w środku3.

Osoby te miały poruszać dźwignie znajdujące się we wnętrzu pojazdu i za pomocą przekładni korbowej napędzać koła jezdne.

Każde koło miało być napędzane własnym mechanizmem, co można porównać do dzisiejszego mechanizmu różnicowego3.
W kilku projektach przez siebie stworzonych uwzględnił też napęd grawitacyjny, sprężynowy, jak również za pomocą pary wodnej3. Prototyp tego pojazdu stworzony został w Memmingen w roku 1447, a drugi rok później koło Pirny w Saksoni3.

Do czasów dzisiejszych zachował się rysunek wykonany w roku 1558 przez Bertholda Holzschuhera.

Wcześniej, bo w roku 1459, pojawiły się jeszcze dwa projekty maszyn napędzanych bez pomocy zwierząt.
Jeden z nich zaprojektowany był przez cesarza Niemiec Maksymiliana.

Przedstawiał pojazd w kształcie olbrzymiego koła o średnicy 6 metrów, na których osiach zamontowane były siedzenia dla pasażerów.

Koła połączone były obręczą, po której chodzący ludzie napędzały maszynę3.

W tym samym roku powstał też drugi projekt nieznanego autora. Przedstawiał drewniany bogato zdobiony pojazd.
Napędzany był przez idących z boku ludzi za pośrednictwem drągów i przekładni zębatych oraz osoby idące z tyłu, które oprócz tego że napędzali pojazd to dodatkowo sterowali tylnymi kolami3.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Historia_motoryzacji

Obsługa przydomowych garaży

Każdy specjalista z zakresu motoryzacji zwraca uwagę właścicielom samochodów na to, że powinni dbać o to, w jakich miejscach są one przechowywane.

Dlatego właściciele samochodów w momencie dokonania ich zakupu decydują się także na postawienie przydomowego garażu.

Rodzajów przydomowych garaży jest kilka.

Mogą to być garaże połączone z domem lub wolnostojące, posiadające różną wielkość i otwierane na różny sposób.

Dlatego w zależności od rodzaju garażu może być on montowany samodzielnie lub przez firmę budowlaną.
Także jego obsługa może być bardziej lub mniej zmechanizowana.

Zdarza się wprawdzie, że garaże są obsługiwane w tradycyjny sposób.

Jednak w sprzedaży dostępne są także automatyczne drzwi garażowe.

wymyślił proces produkcji gumy

Wybrane daty historii opony 1839 ? Amerykanin Charles Goodyear wymyślił proces produkcji gumy, odkrył proces wulkanizacji kauczuku, który został opatentowany 15 lipca 1844 roku, 1846 ? Robert William Thomson opatentował oponę pneumatyczną dętkową, (wynalazł w 1845, opatentował we Francji w 1846, opatentował w USA 1847), 1888 ? Szkot J.
B.
Dunlop wynalazł niezależnie oponę pneumatyczną dętkową do roweru, 1891 ? Édouard Michelin wynalazł rozbieralną oponę pneumatyczną (z dętką), 1922 ? wynalezienie opon wysokociśnieniowych, 1924 ? opony niskociśnieniowe, 1946 ? firma Michelin stworzyła opony radialne1, 1947 ? Goodrich Corporation zaprezentował opony bezdętkowe, 2000 ? firma Michelin oficjalnie zaprezentowała system PAX, pozwalający na kontynuację jazdy z przebitą lub pozbawioną ciśnienia oponą, Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna.