myjnia samoobsługowa

Złomowanie- szybko i na temat

Przy złomowaniu samochodu, czy też innego pojazdu musimy pamiętać, że musi on być kompletny.
To znaczy, że nie można wyjąć silnika, siedzeń, szyb, albo jakiejkolwiek integralnej części pojazdu. Za taki kompletny oddany do złomu pojazd dostaje się około 400-450 zł.

Za niekompletny złomowisko może nic nie wypłacić- nie warto więc kombinować.

Najczęściej jeżeli wszystko jest w porządku skupy oferują transport takiego pojazdu na złom za darmo, a jak wiadomo wynajęcie lawety do tanich nie należy.

Licencję od nich zakupiła

Silnik rotacyjny ? rodzaj lotniczego silnika spalinowego o zapłonie iskrowym, w którym obraca się kadłub silnika z cylindrami, a wał korbowy jest nieruchomy i stanowi element mocowania silnika do konstrukcji samolotu.

Najczęściej budowane były w układzie gwiazdowym, rzadziej podwójnej gwiazdy, sporadycznie w układzie przeciwbieżnym.

Przede wszystkim silniki rotacyjne stosowane były jako silniki lotnicze, gdzie kadłub silnika był połączony ze śmigłem.
Jest to odwrócenie zasady mocowania typowego silnika gwiazdowego, który jest nieruchomy, a w którym wał korbowy jest ruchomy i połączony ze śmigłem.
Mieszanka paliwowo-powietrzna w silnikach rotacyjnych była dostarczana przez wał korbowy.
Dolot realizowany był poprzez szczeliny w cylindrze (silnik dwusuwowy) lub poprzez zawory w głowicy (silnik czterosuwowy).
Natomiast wydech był zawsze poprzez otwierany popychaczem zawór w głowicy. Silnik rotacyjny w układzie podwójnej gwiazdy Silnik rotacyjny został po raz pierwszy szeroko zastosowany przez Francuzów ? braci Laurenta i Louisa Séguin, którzy zaczęli produkować silniki pod nazwą Gnôme.
Licencję od nich zakupiła m.in.
niemiecka firma Oberursel.

Silniki rotacyjne stosowane były szeroko w początkach lotnictwa i w okresie I wojny światowej do napędu lekkich samolotów, w tym wielu ówczesnych myśliwców (np.

Nieuport 11, Fokker E.III).

Osiągały one moc od 50 KM, przez ok.
100 KM (typowe silniki) do ok.
200 KM. Oprócz lotnictwa, sporadycznie silniki rotacyjne były używane do napędu samochodów lub motocykli (Megola).Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_rotacyjny

Cechy silnika widlastego

myjnia samoobsługowa
Silniki stosowane do napędu lokomotyw spalinowych są budowane w układach od R6 wzwyż.

Lokomotywy używane w Polsce mają silniki typu R6, V8, V12, V16 oraz silnik dwurzędowy (zob.

ST43).
Silnik widlasty V8 ma gorsze wyrównoważenie niż silnik R6, gdyż dopiero od 6 wykorbień wzwyż wału korbowego tzw.
siły pierwszego i drugiego rzędu są sprowadzone do zera.
W konstrukcjach współczesnych stopniowo odchodzi się od silników z liczbą cylindrów większą niż 12.
Jest to spowodowane dużymi kosztami produkcji i serwisu tych silników, natomiast wysokie parametry robocze (moc, moment obrotowy) udaje się uzyskać poprzez wydajne układy doładowania silnika. Cechy silnika widlastego Zalety Mniejsza długość silnika (krótszy wał korbowy) Bardziej zwarta konstrukcja Możliwość uzyskania dużych pojemności skokowych i dużych mocy Wady Bardziej złożona konstrukcja stopy korbowodu Przy stosowaniu korbowodu doczepnego różna pojemność skokowa pomiędzy cylindrami pierwszego i drugiego rzędu (różnice pomijalne) Przy pewnych kątach rozwidlenia skłonność do drgań silnika. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_widlasty
.

Widok do druku:

myjnia samoobsługowa