O produkcie targetowanym

badania tajemniczy klientTargetowanie produktu- niby prosta sprawa: klient potrzebuje danego produktu, a my mu go dostarczamy.
Proste i przejrzyste założenie jednak jest dość trudne w realizacji.
Ponieważ trzeba zadbać o to, aby produkt był dostępny dla takiego klienta w miejscach w których robi zakupy. Trzeba jeszcze produkt reklamować w radiu i telewizji, której słucha i ogląda nasz 'target'.
Można też pokusić się o marketing szeptany i zachęcić klienta do kupna naszego produktu.
Sposobów jest wiele, ale na każdym etapie promocji coś może pójść nie tak.

Interpretacja wyników badań tajemniczych klientów

Tajemniczy klienci przeprowadzają różnego rodzaju badania ankietowe podczas swojej wizyty w ocenianym sklepie.

Oczywiście robią to w taki sposób, aby osoby przez nie badane nie zorientowały się, że uczestniczą w badaniu.

Dlatego tajemniczy klienci mogą posiadać przy sobie na przykład telefony z funkcją nagrywania.

Po przeprowadzaniu badań składają oni raporty i sprawozdania, które czasami wysyłane są do pracodawcy drogą internetową, a innym razem omawiane podczas osobistego z nim spotkania.

Następnie poddawane są one interpretacji, na podstawie której zleceniodawcy wykonywanych badań starają się poprawić coś w jakości swoich usług.

Dzięki temu mogą pozostawać konkurencyjni lub poprawić coś w jakości swojej pracy.

Kim jest tajemniczy klient? Wikipedia odpowiada

badania tajemniczy klient
Zwani także klientami testowymi, tajemniczymi gośćmi, a także - niesłusznie - ankieterami, to osoby wykonujące badania testowe. Zobowiązani są do postępowania według określonych instrukcji - scenariusz ich zachowania powinien być skonstruowany w sposób odzwierciedlający zachowanie typowego klienta danej firmy. Za badanie zwykle dostają wynagrodzenie, którego wysokość jest zależna od rodzaju badania, jego trudności oraz polityki firmy badawczej. Tajemniczy klienci przechodzą specjalne szkolenia przed udaniem się na badanie: dotyczą one standardów obsługi w badanej firmie, aby dobrze wiedzieli, co powinni sprawdzić, oraz scenariusza badania.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Mystery_shopping
.

Widok do druku:

badania tajemniczy klient